Science je engleska riječ koju gotovo svaki govornik hrvatskog jezika koji za sebe smatra da dobro poznaje engleski u pravilu prevodi kao znanost. I zaista, jedno od značenja te riječi jest znanost, ali joj to nije jedino značenje pa dolazi do zabune jer hrvatski govornik pomišlja na samo jedno od značenja, ili izraze prevodi doslovno, ne prepoznajući višeznačnost.
Pogledamo li kako u Americi zovu predmete koji se uče u školi onda se u predmetu Science uči prije svega gradivo biologije, kemije, geografije i fizike. To se gradivo u engleskom jeziku naziva zajedničkim imenom Science.
A što u hrvatskome jeziku znači riječ znanost? Prvo na što ćemo pomisliti je znanstvena metoda postavljanja hipoteza i njihovog eksperimentalnog provjeravanja i dokazivanja. Znanost je djelatnost kojom se bave stručnjaci na znanstvenim institutima, dakle istraživačka znanost teško razumljiva laicima bez dugogodišnjeg školovanja.
A što znači riječ prirodoslovlje? To je skup znanja o prirodi, ali ne usko shvaćenoj prirodi samo živog svijeta. Prirodu osim životinja, biljaka i geografskih elemenata i faktora čine još i prirodni zakoni i načela. Ti zakoni i načela zajedno s pojavnim oblicima čine sadržaj prirodoslovlja.
Nastavnici fizike moraju odvojiti učenje osnovnih fizikalnih koncepata od specijalizirane nastave fizike za prirodoslovno-matematička i tehnička usmjerenja. Konačno, mi ni jezične vještine ne poučavamo s krajnjim ciljem da stvorimo pjesnike i književnike. Nekoliko pojedinaca će zaista krenuti u ta specijalna usmjerenja, ali za većinu učenika osnovni koncepti i računalne vještine su bitne i dostatne u širokom spektru drugih zvanja i zanimanja. Mi moramo promijeniti naš pogled na fiziku kako bi se ona uklopila u jedan širi okvir.
Prirodopolis se ne bavi popularizacijom znanosti nego promicanjem prirodoslovlja.
Znanošću se bave u istraživačkim institutima, a nas zanimaju osnovna prirodoslovna načela koja se u školi uče u skupini prirodnih predmeta. To su jednostavni, već dokazani i proučeni zakoni fizike, kemije i biologije. A zašto ih onda treba "popularizirati"? I zašto ne treba poularizirati, primjerice, ekonomiju, pravo, sociologiju, književnost, film itd.?
Svakodnevno mišljenje podliježe iluziji da je ono što može biti zanimljivo sam sadržaj. Međutim građu čini zanimljivom ili dosadnom način na koji se ona izlaže. Vrijednost izlagačkog čina i njegov značaj ne proizlaze iz institucije koja organizira izložbu niti iz značaja koji pridajemo sadržaju izlaganja, nego tek iz autentične realizacije same izložbe.
Prirodopolis je upravo takva inicijativa koja će prirodoslovne sadržaje prikazati prije svega na zanimljiv način, jer su prirodoslovna znanja i suviše bitna za naš opstanak.